
Kreeka liiklus on hullus ruudus ehkki ma tegelikult kartsin veel hullemat. Ma kohe ei teagi, kust alustada. Kahekordset pidevjoont ei näe siin keegi, kiiruspiirangud on ka turistidele. Kaherealine tee võib muutuda ühel hetkel neljarealiseks jne. Kõige selle juures saavad kreeklased ometi väga hästi hakkama. Suuri ja raskeid liiklusõnnetusi juhtub Kreekas harva. Muidugi plekimõlkimised on siin kandis igapäevased nähtused. Ateena linnas leidsin ma vaid mõned taksod, mis ei olnud mõlkis.
Kreekas on kombes õnnelikult lõppenud liiklusõnnetuse korral panna tee äärde väike karbike, kus sees on mõni ikoon ja küünal. Sellega tänatakse taevajõude õnnelikult lõppenud õnnetuse eest ja selliseid mälestusmärke on tee ääres oi-oi kui palju. Serpentiinidel oli mõnes kurvis neid kohe paar-kolm tükki.
Kreeka liikluse põhiprobleemiks ongi tegelikult turistid, kes rendivad endale auto või motorolleri ning asuvad liikluseeskirju jälgides sõitma. Nende liiluseeskirjadega pole aga siin suurt midagi teha, kuna enamus liiklusest toimub kirjutamata reeglite kohaselt. Näiteks möödasõit Kreeka moodi: möödasõitja vajutab signaali ja asub möödasõidule, ülejäänud vaatavad ise kuidas hakkama saavad. Nii möödasõidetav, kes vahest peab ennast teepeenrale tõmbama, kui ka vastutulija.
Nüüd aga veidikene Kreeka kõige ägedamast bussijuhist, kelleks oli meie kreeklasest bussijuht Janis. Mees on juba üle 25 aastat rooli keeranud ning teeb seda tõepoolest hästi. Lisaks rooli keeramisele jõudis ta ka töökohal suitsu pahvida, plaate vahetada mängijas, mingisuguseid Kreeka helmeid ühes käes keerutada, bussi logi täita rooli peal ning mis kõike hämmastavam: ta keeras ka suitsu rooli taga valmis! Meteora kloostri otsast alla sõites oli liiklus täiesti umbe jooksnud. Ega siis midagi, Janis tõmbas käsipiduri peale ja asus liiklust valjuhäälselt reguleerima ning asi saigi korda. Delfi linnas oli ühel kitsal tänaval autojuht, kes tagant asju välja võttis, autoukse lahti jätnud. Buss ei mahtud sealt mööda ja nii sõitis Janis auto kõrvale ja lõi läbi bussijuhi akna seisva auto ukse lihtsalt kinni. Oleksite pidanud autojuhi nägu nägema. Mees oli ikka suht kohkunud. Eredaid kogemusi on igatahes Kreeka liiklusest saada küll ja veel.
Kreekas on kombes õnnelikult lõppenud liiklusõnnetuse korral panna tee äärde väike karbike, kus sees on mõni ikoon ja küünal. Sellega tänatakse taevajõude õnnelikult lõppenud õnnetuse eest ja selliseid mälestusmärke on tee ääres oi-oi kui palju. Serpentiinidel oli mõnes kurvis neid kohe paar-kolm tükki.
Kreeka liikluse põhiprobleemiks ongi tegelikult turistid, kes rendivad endale auto või motorolleri ning asuvad liikluseeskirju jälgides sõitma. Nende liiluseeskirjadega pole aga siin suurt midagi teha, kuna enamus liiklusest toimub kirjutamata reeglite kohaselt. Näiteks möödasõit Kreeka moodi: möödasõitja vajutab signaali ja asub möödasõidule, ülejäänud vaatavad ise kuidas hakkama saavad. Nii möödasõidetav, kes vahest peab ennast teepeenrale tõmbama, kui ka vastutulija.
Nüüd aga veidikene Kreeka kõige ägedamast bussijuhist, kelleks oli meie kreeklasest bussijuht Janis. Mees on juba üle 25 aastat rooli keeranud ning teeb seda tõepoolest hästi. Lisaks rooli keeramisele jõudis ta ka töökohal suitsu pahvida, plaate vahetada mängijas, mingisuguseid Kreeka helmeid ühes käes keerutada, bussi logi täita rooli peal ning mis kõike hämmastavam: ta keeras ka suitsu rooli taga valmis! Meteora kloostri otsast alla sõites oli liiklus täiesti umbe jooksnud. Ega siis midagi, Janis tõmbas käsipiduri peale ja asus liiklust valjuhäälselt reguleerima ning asi saigi korda. Delfi linnas oli ühel kitsal tänaval autojuht, kes tagant asju välja võttis, autoukse lahti jätnud. Buss ei mahtud sealt mööda ja nii sõitis Janis auto kõrvale ja lõi läbi bussijuhi akna seisva auto ukse lihtsalt kinni. Oleksite pidanud autojuhi nägu nägema. Mees oli ikka suht kohkunud. Eredaid kogemusi on igatahes Kreeka liiklusest saada küll ja veel.
No comments:
Post a Comment